Full version: Trädpion
evelina
Hej!
Jag har fått en trädpion som heter Cao Zhou Hong.

Jag har sökt här och ser att den ska helst planteras på hösten!!
Vad gör jag nu????? ska jag låta den stå kvar i krukan över sommaren,det blir ju att vattna ofta då.
En fråga till hur djupt ska jag plantera den??

Jag har bondpioner förut men den här blir ju tydligen jättestor,blir förmodligen en ny rabatt då och så är man fast i pionträsket också efter alla era bilder.
laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Krukodlade växter brukar man kunna plantera "hela" säsongen. I vilket fall som hellst så tror jag att trädpionen mår bättre "planterad" än att stå kvar i krukan
evelina
Va bra då planterar jag den tack!! smile.gif
Biggan_
Plantera den där den får gott om plats för den blir stor på bara några år, och dom vill helst vara ifred sen och inte bli flyttade för mycket.
Näcken
Hur stota blir de? Jag funderar på att köpa en, men de är ju så dyra... wub.gif rolleyes.gif
AnnammA
I ett bra läge blir det en buske på c:a 1m höger och kanske 2 m bredd. Men det tar tid=år, och det kan också ta tid innan den börjar blomma. Ibland kan det också vara så illa att den hoppar över ett år(som min ena gjorde förra året. sad.gif )Men iår är där minst 7 knoppar på min äldsta buskpion, minst 5 på en yngre variant, och mitt gula reafynd(för ett par år sedan) verkar ha ngn knopp på gång. Blommorna blir fantastiskt vackra och tefatsstora - verkligen en växt att planera för i sin trädgård.
hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon