Full version: klematis
jessica zon6
Nu är jag i behov av hjälp vadgäller mina estlandsklematisar.
De är både från iår och från förra.
Jag tänkte plantera några i kruka och så samplantering med klätterros och mot södervägg.

Romantica, från förra året
mme grange, från förra året

nya;
mikelite
piilu
pohjanael
viorna
ruutel
kotkas
reiman

Vet ni hur dessa klarar sig och vilka jag isåfall ska ha i kruka, blommar alla på årsskott, och när ska de beskäras?

och så miss bateman från ifjol som jag läst att ska blomma på fjolskotten.Tror ni att den kommer att blomma här i norr, eller ska jag flytta på den till en kruka och förvara frostfritt?

Många funderingar från en klematisnovis:)

MVH Jessica
titti49zon6
Jag klipper ned mina på våren till ca 10 cm
Romantica och Kotkas finns i mitt album(på spalje mot väggen)
Ruutel - friplanterad i rabatt alla är dom från -01
Dom andra har jag men dom satte jag förra året har inte hunnit se hu dom ser ut i år wub.gif
Har flera andra och dom kommer bra,brukar ge dom en näve benmjöl på våren
Förresten kommer du med till Burträsk
titti49zon6
Oj, jag gömde säga att alla mina blommar på årsskotten, det gör dom flesta esterna
Vill man få dubbla blommor på Multiblue har jag läst att den inte ska klippas
jessica zon6
sagt till Margit att jag inte kan komma...det är det här med plats för allt jag då måste köpa:):)Ioförsig är jag barnfri nästa helg
Är precis på väg att placera om i rabatterna så frösådder får plats, sen är jag nästan färdig med en rosenportal och rosrabatt....lika fullt upp hos dig med gissar jag:)
yenny
Jag har 3 olika.. en storblommig (the president) och två småblommiga.... jag har inte en susning om när de skall klippas... men jag brukar alltid vänta tills jag ser vad som lever...sedan klipper jag bort det döda.
Det har fungerat bra varje år och de blir stora och fina varje år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon