Hej alla tomatodlare
Nu behöver jag hjälp med hur mycket man ska gödsla sina tomater förutom grundgödslingen. Jag planterade mina tomater i hinkar i början på juni. La då till lite "biobactpellets" i köpt P-jord. Har sedan läst att man ska gödselvattna när fruktsättningen har pågått ett tag.
Med vad?
Jag vill gärna ha lite exakta råd/ erfarenheter.
Tidigare har jag inte lyckats med tomater vare sig på friland/ vid vägg eller i växthus. De växer bra - har inte överdrivet med tillväxt av det gröna och har satt frukt jättebra.Men, de smakar ingenting.
Kan tilläggas att jag ett år provade med gräsklipp som gödsel men samma trista resultat.
Jag har provat Moneymaker, Ida Gold, pärontomat, olika cocktailtomater. Varför har jag inte lyckats? För lite sol, fel jord, fel sorter eller kanske för mycket eller fel gödsel är min sista gissning.
Har tidigare inte provat krukodling.
Nu gör jag det, både i växthus och ute vid varm och solig vägg. Plus en hängande uppochned i hink och några på friland
(de hade självsått sig? inne i växthuset och fick flytta ut)
Plantorna, olika sorter växer och sätter frukt bra. Jag tänker att näringen i krukorna är begränsad - jag vill gödsla, men väntar tills jag får några konkreta goda råd kanske?