Monarda
Här ska ni få höra en riktigt äcklig historia. Vår gamla hankatt kom infarande genom kattluckan i natt med en riktig bamseråtta. Jag hörde dunsen ända in i sovrummet när han släppte ner den på köksgolvet. Han knastrade och mumsade och la sig sen att sova i fotändan på sängen. Mätt och belåten. Efter ett par timmar gjorde sig råttan påmind och kräktes upp på sovrumsmattan. Hade ingen lust att gå ner i tvättstugan vid den tidpunkten på dygnet utan mattan med råttspyan åkte ut på altanen. Tidigt i morse gläntade jag på persiennen och fick se en kråka komma spatserande på väg mot altanen. Resten kan ni nog gissa. Råttan konsumerades än en gång. Snacka om återvinning!
pejori
CITAT (Monarda @ 21-05-2006, 21:52)
Här ska ni få höra en riktigt äcklig historia. Vår gamla hankatt kom infarande genom kattluckan i natt med en riktig bamseråtta. Jag hörde dunsen ända in i sovrummet när han släppte ner den på köksgolvet. Han knastrade och mumsade och la sig sen att sova i fotändan på sängen. Mätt och belåten. Efter ett par timmar gjorde sig råttan påmind och kräktes upp på sovrumsmattan. Hade ingen lust att gå ner i tvättstugan vid den tidpunkten på dygnet utan mattan med råttspyan åkte ut på altanen. Tidigt i morse gläntade jag på persiennen och fick se en kråka komma spatserande på väg mot altanen. Resten kan ni nog gissa. Råttan konsumerades än en gång. Snacka om återvinning!

wacko.gif wacko.gif wacko.gif välsmält och lättuggat ialla fall wacko.gif
Tezzla
Återvinning är ju alltid bra! laugh.gif tongue.gif
SannaLasso
Delad glädje = dubbel glädje! smile.gif
Bergstedt
Om kråkan blir uppäten av en räv eller nått blir då råttan uppäten en tredje gång??????? rolleyes.gif
SannaLasso
Eh - hur var det nu...?

Katten på Råttan
Råttan på Repet
Repet på Slaktarn
Slaktarn på Oxen
Oxen på Vattnet
Vattnet på Elden
Elden på Riset
Riset på Pojken...

...och Pojken spraaaaang till skolan! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon