CITAT (Birgitta P @ 22-05-2006, 14:48)
Bob, dina växter ser ju väldigt välmående ut men arrangemanget med plastburkarna är ju inte så estetiskt tilltalande och det ser lite ostadigt ut. Något som hade sett "lite" bättre ut är: en lång tät låda, typ balkonglåda, några distanser och ett galler ovanpå distanserna (det finns ju sådana där gröna, stadiga plastgaller eller nät att köpa i metervara). Vatten i botten, krukorna på gallret och tygbitarna ner i vattnet = samma princip men "lite" snyggare. Sedan fyller du på vatten efterhand men inte ända upp till gallret. Bara en idé jag fick, för växterna är verkligen fina.
Tackar så mycket!

Det finns många bra idéer om hur man kan lösa det på. Ditt var minst lika bra.
Det jag visade var bara ett exempel. Sen har jag andra lösningar också, som är både stadiga och estetiska. Det är bara din egen fantasi som sätter gränsen för hur bra det blir. Måste tillägga att jag väljer burk efter hur tung växten är, så något problem med ostadighet behöver man inte få om man dimensionerar rätt. Har även två murgrönor som hänger, med varsin avskuren stor petflaska under sig. Det var inte så snyggt i början, men nu är båda flaskorna försvunna i all grönskan. Ett halvt kryddmått näring per liter vatten och det växer så du kommer att bli förvånad, om man jämför med att gå å slatta med en vattenkanna.
Lycka till!

Jag måste

lite, jag vet inte hur era sockor ser ut, men när jag klippt mina i smala remsor, så ser de ut som vilket "tyg" som helst. Och man behöver ju inte säga till folk som kommer hem att det är sockor.