Ullet
JAg har redan ormbunkar, hostor ' Fire and ice', jätterams. Skulle gärna ha något mer vitt där för det står mot en faluröd vägg, men gärna nåt som tar upp gröna färgen hos ormbunken eller något som bryter av det hela bra. Inte så långt därifrån står en Crambe och brudspirea Grefsheim, jag satsar på vitt där. *S* Någon med bra idéer?
olgak
Trebladsspira?
Ullet
Hur ser den ut?
Gåsis
här Den är jättefin. En vit stjärnflocka kanske också skulle gå, dom vill gärna stöta lite i grönt, särskilt den som heter Shaggy.

/Åsa
Tesla
Silverax, kanske, om du vill ha något högt. Jag satte två i fjol och de var helt underbara, stod som tända ljus i höstmörkret.
Spetsmössa är tacksam, blommar underbart just nu, men är ju lägre och passar bättre för framkanten. Likaså myskmadra.
Vit astilbe går också förstås.
Ullet
Jättefina tips, trebladsspiran var väldigt fin den också. Då ska jag ut på spaning efter lite av det ni tagit upp. Tusen tack för idéer!
violina
Vita nävor är jättefint tycker jag. Eller vitt ormöga,vitt löjtnantshjärta tillsammans med kaukasisk förgätmigej och limefärgade tulpaner som jag haft i vår. De sjunger på sista versen nu men det var fantastiskt fint.
kerstin z5-6
Gå toll grannen -hon har frösådda Gillenia smile.gif
Ullet
Har nu ringt min högt ärade granne och fått tag i förra årets övervintrade sådd av Gillenia, jag tackar för tipset.
Blomstertanten
Geranium pyrenaicum "summer snow"

Urläckert i en skuggrabatt ! Sammetslena vackra blad och vita små blommor wub.gif

Och jag vet en viss tant som har sån , kanske går att tigga tongue.gif
mulle
Vita fänrikshjärtan klarar skugga och blir fina.
Vita julrosor till våren.
Vit hortensia om du vill ha något mer buskigt.
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon