Full version: Aktier
SannaLasso
Jag har ärvt några aktier i olika företag men har ingen aning om vad dom flesta sysslar med.

Inte vet jag var man kan hitta uppgifterna på nätet heller utan att slå in företag för företag.
Har någon en bra webadress där man kan hitta allt sånt på en gång?

eller vet någon här vad dessa företag sysslar med:

AcandoFrontec
Avanza
Hagströmer&Qviberg
Holmen
Hufvudstaden
Intellecta
LE Lundbergföretagen
Öresund Investment
Sigma
Svolder
Teleca

Tack för hjälpen på förhand! smile.gif
kristerh
Acandofrontec= Konsultverksamhet i IT
Avanza= Aktie/fondhandel
Hagströmer= aktie/fondhandel som skall bli bank,
Holmen= Skog, kartong o papperstillverkning
Hufvudstaden=fastigheter
Intellecta= IT
LE Lundberg= Fastigheter + att de är storägare i div svenska storbolag
Öresund=Investmentbolag
Sigma=IT konsultverksamhet
Svolder=Investmentbolag
Teleca=Kunsult inom IT o programvara

krister
SannaLasso
OJ! Du kunde ju alla! ohmy.gif tongue.gif

1000 tack! smile.gif
Kathy
CITAT (SannaLasso @ 22-05-2006, 18:00)
OJ! Du kunde ju alla! ohmy.gif tongue.gif

Jaaa.....han har ju det till yrket. wub.gif
SannaLasso
laugh.gif biggrin.gif tongue.gif smile.gif laugh.gif

Bra att han kan sitt jobb då!

..

Hej kristerh om du tittar in igen - har du en aning om varför särskilt ORES-aktierna rasar så katastrofalt då? Mina har sjunkit med drygt 55 % sen jag fick dom för nån månad sen! huh.gif
Kathy
Hittade några länkar på nätet som kanske kan vara användbara?

Svensk börsinfo

Finansportalen
kristerh
CITAT (SannaLasso @ 22-05-2006, 23:18)
Hej kristerh om du tittar in igen - har du en aning om varför särskilt ORES-aktierna rasar så katastrofalt då? Mina har sjunkit med drygt 55 % sen jag fick dom för nån månad sen! huh.gif

Är det öresund du menar? De har haft en sk split 060413, av varje gammal aktie blev efter det 2 st , så värdet på själva aktien ändras men du får nya aktier så totalen blev samma. Men börsvärdet förändras ju pga detta, kursen sjunker ju med motsvarande. och nu pågår ett erbjudande i bolaget så att man kan sälja aktierna om man inte har 1 börspost (100 aktier) eller köpa till så man kommer upp i 1 börspost detta är helt utan avgift, isåfall får du anmäla till din bank att du vill vara med i detta erbjudande,
krister
SannaLasso
Aha - jag fick något papper om något sådant förra veckan men jag ögnade bara igenom det och konstaterade att jag inte fattade riktigt. huh.gif

Då har jag alltså dubbelt så många aktier där som jag hade förut...nu när jag kollat ser jag att det bara behövs några få till för att få en hel aktiepost till.

Tack för hjälpen, jag kontaktar banken imorgon. Om det inte går att fixa själv på nätet förstås. Jag ska nog ta och läsa noga och se vad det egentligen står. smile.gif

...

Tack också till Scrollan för länkarna! Det kanske är kul att hålla på med aktier, särskilt när man inte har betalat för dem själv!
laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon