Full version: Klä in filter
Kattis i Skåne
Vi har ett filter av den här typen

Cyklon filter

Filtret är nedgrävbart vilket ju låter bra men vi tyckte att det blev väldigt svårt att sköta när vi hade det så.

Så nu skulle vi vilja sätta det i marknivå men då behöver man ju dölja det på något snyggt sätt så att det ändå är lättåtkomligt att sköta.

Är det någon som har något smart/vackert förslag att dela med sig?

mvh Kattis
L8 B.
Hos vissa firmor finns det plast-stenar (ihåliga) som ser hyggligt naturtrogna ut.
Såg en damm där de hade filtret under en stenbänk med halvhöga gräs bakom - det tog blicken och filtret syntes inte.
TobbeGarden
JAg har satt Daggkåpa runt filtret , det är riktigt snyggt faktiskt ,. MVh Tobbe .
Maggan H
Gräv ner det mesta och plantera nåt skrymmande intill. Tänk bara på att filtret ska rengöras emellanåt så du kommer till.
uno
Vist skall man ha något som döljer den till hälften nergrävda filterhållaren.
Själva nergrävningen gjorde jag genom att i ett grävt hål lägga en cementplatta 40x40 i botten samt fyra plattor på sidorna. Nu är det lätt att dölja det som sticker upp. En brädram 40x4o cm bildar ett lock som ställa på cementplattorna. På detta lock en blomsterurna. Lätt som en plätt.
Men inte tusan har jag, nu på tredje eller fjärde året, fått gjort detta lock. Kanske i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon