Full version: Ränderna sitter i
Bettson
Har torr hy, smörjer och smörjer. Provar den ena krämen efter den andra.
Så fort jag ser en ny flaska i hyllan så provar jag.

En sak har jag lärt mig, av reklamen faktiskt. Smörj på fuktig hud. Lite bättre blir det.

Plötsligt fick jag se att det var fläckar på en alldeles ny BH. Det såg ut som brunkräm, men eftersom jag inte använder sådan, så kunde det inte vara det. Näväl, BH är ju ganska dyra plagg så jag dyker i tvättmaskinen för att se om boven var där. Inte då..........

Dagen därpå börjar sönerna säga att jag såg konstig ut. Titta dig i spegeln.

Och javisst var randig som en ***** Marimekko-pyjamas.

Nu börjar jag titta på allehanda hudkrämer och såg då att senaste flaskan jag köpt var den som hade inblandning av brun utan sol. Man skulle GRADVIS bygga upp en fin solbränna.

Jädrar i det, gradvis. Man blev knallbrun som en pepparkaka....... fläckvis.

Ja, ja.. Det är bättre att vara brun och vitfläckig än röd och vitfläckig. Efter sommarens solförsök där jag blir knallröd för att sedan fjälla, gör att nära och kära retas och säger att jag ser ut som en rödbrokig ko framemot hösten.

Bruna och vita fläckar då matchar jag ju vovven i alla fall. Alltid något

Nu inleds operationen täcka vita fläckar. Ska på kundbesök i morgon.

Fast det är klart. Kunderna kan kanske behöva ett gott skratt.

Läs på förpackningarna go vänner.......

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
laugh.gif laugh.gif ja det gäller att inte ha för bråttom och att läsa vad det är för något man smetar in sig med rolleyes.gif
krister
Whiskuchi
Är det i ansiktet du är torr?
Är det på kroppen funkar det perfekt att blanda olivolja med salt, gnugga rejält när man duschar (skrubba bort allt gammalt fnas) och sedan bara skölja med vatten. Man blir len som en barnrumpa!! smile.gif
Något drastisk metod i ansiktet dock laugh.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
du får säga att det ska vara fläckigt i år....
sponsrad av FANTA laugh.gif laugh.gif
Bettson
Lovar att jag skall har glasögonen på mig nästa gång jag handlar. wacko.gif

Då kanske jag ser vad jag köper. Det räcker inte med att lukta har jag märkt. laugh.gif
*Felix matte*
laugh.gif
Jag kör mest med Apotekets lotioner... känns säkrast. smile.gif
Personalen känner mig såpass att de säkert skulle fråga mig om jag tagit rätt
ifall jag hade något med "solbränna" tongue.gif
Glenn
CITAT (Bettson @ 22-05-2006, 16:22)

Haha jag har ont i magen pga att jag skrattade så mkt när jag läste det här laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bettson
CITAT (Glenn @ 23-05-2006, 00:25)
CITAT (Bettson @ 22-05-2006, 16:22)

Haha jag har ont i magen pga att jag skrattade så mkt när jag läste det här laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vassego... det bjuder jag så gärna på wub.gif
Carex
om du har torra händer finns det flytande tvålar med lite olja i:) Annars finns det en fet kräm/lotion på hälsokosten som heter excelen handsalva, man ska tydligen köpa burken, inte tuben, blir mer ekonomisk då. Inte helt billig, men den funkar bra tycker jag som använder den ibland på vintern som "intensivbehandling" mamma som har mer torr hy använder den oftare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon