Magdis
Jag har lagt vantarna på ett exemplar av min favoritpion Sarah Bernard idag. smile.gif Nu är jag i valet och kvalet var jag ska gräva ner den. Det ena alternativet är på en sida av huset som bara har kvällssol. Det är ganska sandigt och torrt där.
Det andra alternativet är på norra sidan, där är det sol från morgonen och till ganska långt in på dagen. Det står rikligt med andra växter där också som kan ge skugga. Jorden är lerig.

Vilket tror ni blir bäst?
Egentligen ville jag ju ha den nära entrén så den ska synas ordentligt, men jag är rädd att det är lite för skuggigt och magert där. Jag har försökt ha en smultronschersmin där men den har bara skrumpnat ihop.
titti49zon6
Jag skulle sätta den på norra sidan som har morgonsol och en bit frampå dagen
Har själv flera pioner i det läget och dom växer på bra där smile.gif
Ullet
JAg håller med Titti, jag hade planterat där den fått mest sol. De vill ju gärna ha lite ljus dom där snyggingarna. wink.gif
Magdis
Ja det får bli så. Hur kul det än vore att ha den vid entrén så är det ju inte kul om den ändå inte trivs där. Jag får flytta min solstol från altanen till norrsidan istället så jag kan sitta och hålla den sällskap! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon