Full version: Gissa blomman?
Whiskuchi
Vad tror ni detta är för blomma? laugh.gif
ninnisky
påsklilja kanske
Whiskuchi
CITAT (ninnisky @ 22-05-2006, 19:17)
påsklilja kanske

Näpp smile.gif
Piccante
Nä usch jag ger upp det finns för många gula blommor att välja på. Jag tycker den är för vacker för att vara en vanlig ogräsmaskros, men de flesta fibblor blommar senare. Men det är rätt vanligt att man ser de där små vivlarna i maskrosor, så jag får nog gissa på det ändå.
Whiskuchi
CITAT (Leocarpus @ 22-05-2006, 19:20)
Nä usch jag ger upp det finns för många gula blommor att välja på:wacko: Jag tycker den är för vacker för att vara en vanlig ogräsmaskros, men de flesta fibblor blommar senare. Men det är rätt vanligt att man ser de där små vivlarna i maskrosor, så jag får nog gissa på det ändå.

Alldeles riktigt, det är en maskros smile.gif
De är riktigt fina när man tittar nära på dem (men jag vill helst slippa dem i gräsmattan ändå) wink.gif
amaira
Kan det vara en sån här? laugh.gif Fast du har en liten rapsbagge i din, och jag har en liten syrsabebis i min? unsure.gif

och så var det bilden också ja ...

amaira
Jahapp, du hann ge rätt svar före mitt inlägg. Jo, min bild är också en maskros.
Whiskuchi
Vilken liten söt syrsa!! wub.gif
Ewa L
Häftiga bilder!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon