Merlin
Ja jag vet att jag är sent ute laugh.gif rolleyes.gif laugh.gif Men är det för sent att beställa pellisar? Jag fick sent omsider tag på växthusets katalog och blev såååååå sugen.
Maria i Helsingborg
Det tror jag inte - Rockdala börjar leverera nästa veckan här i Skåne.
Ullet
Nej, nej... Inte alls för sent. Sticklingar blir ju kanske inte så stora i år, men dom går ju alltid att spara. Hängpellisar ska visst planteras tre o tre o jag lydde det rådet o dom ser stora ut redan nu.
Linda_A
Ifall det skulle vara så är det inget som hindrar mig i alla fall. laugh.gif laugh.gif
Floppy
CITAT (Ullet @ 23-05-2006, 08:01)
Hängpellisar ska visst planteras tre o tre o jag lydde det rådet o dom ser stora ut redan nu.

????...är ju lite ny på pellisar... tongue.gif
Jag köpte hängpellisar via Odla...(erbjudandet)
...ska jag alltså sätta dem tre och tre????...i hur stor kruka då????
...ska jag göra det nu på en gång eller är det försent???...
berätta, berätta, berätta laugh.gif
Många frågor blev det tongue.gif
Ullet
Tre och tre i amplar, gör det på en ggr så ska du se att de snart fyller ut ampeln o ser frodiga ut. Hängisar blir annars rätt taniga med tiden men så ska dom visst bli superfina sägs det. *tips från en annan pelargonentusiast* Jag gjorde det med mina Odlapellisar o det ser väldigt bra ut må jag säga.
Floppy
Okej...ska sätta ihop dem...men det får ske i morgon idag hinns inget sådant skojigt med... tongue.gif
Tjoppa
Oj, ska man sätta hängpelargoner tre och tre? Jag som har satt dem i varsin kruka. unsure.gif
LadyG
Inte ska man väl låta sådant som tid på året hindra en från att köpa växter? rolleyes.gif

Jag köper dem när jag vill ha dem, och håller tummarna för att det går bra. smile.gif
Muguet
Det är aldrig för sent att köpa pelargoner, vi i pelargonsällskapet byter sticklingar med varandra året om !!! tongue.gif rolleyes.gif tongue.gif
Titta gärna in på vår hemsida:
http://www.pelargonsallskapet.com/
netaave
Jag satte alla i egna krukor förra året det gick också bra! Dom blev jättefina. Konsten är väl rätt gödsling och vattning.

Ullet
Man behöver ju ingenting om man inte vill, det är ju det som är så bra med trädgård, man gör som man vill och det kan funka ändå.. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Muguet: Vad heter du därinne? *vistas där med* smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon