CITAT (Magnus G @ 23-05-2006, 12:35)
Hej alla.
Har en liten undran som jag och min gravida hustru har pratat och funderat en del över. Det är så att vi väntar barn nu i juli och vi tycker att vår hund har börjat bete sig annorlunda. Hon är fysiskt pigg men hon har blivit "låg".
Vi tycker oss tro att hon vet vad som är på gång och att hon kanske kommer att bli bortglömd. Har Ni några erfarenheter när det kommer till hundar och 1:a barnet.
Vad ska vi tänka på förutom att inte glömma bort vår tik, vilket i och för sig är omöjligt då hon har varit med oss i över 10 år.
Väntar på era svar och erfarenheter..
MVH Magnus G

En tik som älskar matte?
När jag var höggravid blev den ena av mina två tikar skendräktig trots att det inte alls var dags för det. Hon hade mjölk, hon blev gnällig, deprimerad och till slut agressiv mot familjens andra djur. Ingen tilläts att komma mellan mig och den skendräktiga tiken. Vi fick ha henne instängd i hallen och rådfrågade veterinär om huruvida vi var tvugna att ta bort henne. Veterinären svarade att det var vanligt. I hundflocken måste minst en tik till ha mjölk när alfa-tiken ska valpa. Utifall att något händer henne. Valparna är hela flockens angelägenhet.
Så snart vi kommit hem från BB gick det över. Som över en natt! Och hon är vår lilla dotters bästis!!!