malin72
la in för några dagar sedan ang namn på det som var köpt nu blommar den ena som jag inte visste vad det var någon som känner igen den?? det blev lite suddigt men hoppas att någon ser vad det är rolleyes.gif
Betty
Ja, det är en tolvgudablomma, Dodecatheon meadia smile.gif
malin72
Betty!!! tack nu ser jag sökte på den vad roligt wub.gif wub.gif söt tycker jag
Betty
Efter att den har blommat klart så vissnar hela växten ner och "försvinner", så tänk på det senare i sommar så du inte plantera andra blommor på samma plats. För den dör inte, den kommer tillbaka nästa vår. smile.gif
malin72
aha ok!!! oj då hehe får direkt gå och sätta namn skylt där då tongue.gif tongue.gif
malin72
hm en liten undran hur länge blommar den då??? maj ut eller??? unsure.gif unsure.gif
Betty
Svårt att svara på, beror lite på var den står. Hos mig här uppe i Luleå har bara bladrosetten hunnit upp ännu... Min står i halvskugga i en ganska lerhaltig jord. Har för mig att den blommar hela juni - här uppe.
malin72
´hm ok ja det kanske blir annat nästa år när den kommer av sig själv och inte är krukad till försäljning... unsure.gif
ska flytta om den idag för den står nog i för mycket sol vid dammen wink.gif
bor ju i stockholms området så det kanske är lite tidigare blommning här unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon