Full version: Vad händer nu?
catlady
Fick två fina tomatplantor och satte dem i en 20-liters låda ute på balkongen. Trots att det varit kallt och blåsigt ser de ut att må bra. De är ungefär 20 cm höga efter att jag satt dem kanske 10 cm djupare än de stod när jag fick dem, och har fina små grenar och blad. Men så läser jag härinne att någons busktomat redan har frukt! Mina plantor ska väl, om jag förstår rätt, bli höga rankor innan de får frukt? När och hur ska de hinna bli det?! blink.gif
rosita
Är det busktomat du har eller vanlig? I vilket fall hinner de växa till sig när det blir varmare. Mina vanliga tomater är 25 cm höga, förutom en som blivit särskilt ompysslad i varmt växthus och är ca 75 cm hög och har 5 tomater längst ner och 3 på nästa våning och blommor på tredje våningen. Ampetomaterna har massor av blommor, men inga tomater ännu.
catlady
Aha, då är det väl bara att hoppas på bättre väder...
Det är vanlig tomat jag fått, men vet typ inget mer! blink.gif smile.gif
Gurkan
CITAT (catlady @ 23-05-2006, 16:11)
....

Mina plantor ska väl, om jag förstår rätt, bli höga rankor innan de får frukt? När och hur ska de hinna bli det?! blink.gif

smile.gif Dom hinner !! Jag lovar ... få saker växer snabbare än en tomat som får lite varmare väder än vad vi har nu.

Min granne som är tomatodlare har 15m långa tomater när han städar ur på senhösten. laugh.gif Fast han har ju såklart lite andra förhållanden än vad du och jag har ...
catlady
Tack för de orden! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon