Full version: njurvinda
malin72
jaha oj oj nu har jag gjort det igen wink.gif wink.gif
tog jord från annat som vissnat och satte ner njurvindans fröer i..... unsure.gif så nu ser det ut så här mad.gif hur vet jag om det är den som kommer har för mig att jag satte ett frö i en kruka ohmy.gif ohmy.gif vad ska jag göra

och så här i en kruka
kerstin z5-6
Du väntar o ser -hjärt blad -de kan se helt olika ut mot de riktiga bladen ..
malin72
ok då kommer senare mitt andra problem wink.gif wink.gif jag vet inte hur njurvindan ser ut som liten sad.gif
så jag vet vad som är vad sen hm rolleyes.gif
kerstin z5-6
silverblad
malin72
åhhhhhhhhh vad läckert wub.gif wub.gif
är det här ny taget??? från i år... men du har den väl som vi sa förut som "krukväxt" året om unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
ja den bilden är från april -nu är den ännu silvrigare o tjockare -den går även utmärkt att ta sticklingar från smile.gif
jag krukodlar den året runt smile.gif
malin72
vad roligt smile.gif hoppas att mitt tar sig och visar sig vara rätt nu unsure.gif
malin72
nu har riktiga blad kommit och det var samma allting ohmy.gif vilken tur tongue.gif tongue.gif vad gör jag nu ska jag låta dom bli plantor ihop???ska dom säras på och sättas en och en... unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
Du kan låta dem växa ett bra tag till sådär , ge svag gödning om nån vecka -o du har dem ute antar jag ?
malin72
ja dom står ute på dagarna tar in dom på kvällen ska jag göra det?? wink.gif
kerstin z5-6
Du kan ha dem ute dygnet runt nu
malin72
aha tack för svaren smile.gif smile.gif då åker allt ut så blir det fint vid balkongen igen laugh.gif laugh.gif
malin72
men vad ska jag göra sad.gif unsure.gif dom har ju stannat i växten helt händer ingenting....står ute hela tiden utan sol men dom växer ju inte sad.gif

sad.gif sad.gif
malin72
är det någon som vet vad jag ska göra för att det ska sätta fart unsure.gif unsure.gif eller ska jag ge upp sad.gif
malin72
kan jag flytta upp tråden igen????
börjar undra om jag ska ställa ut allt i solen och se om något överlever eller om det ska stå kvar där det är unsure.gif unsure.gif nu är dom i riskzonen för omkullvältning av barnen.... dom börjar tröttna på att det står småkrukor överallt laugh.gif laugh.gif
nej men allvarligt ska jag ge upp??? eller sätta allt i en kruka och ta in eller vad unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
Du ska plantera om dem -omedelbart i fet jord o större krukor ett par max i en 15 cm kruka o fet jord ! och ut med dem !
malin72
tack Kerstin smile.gif ska bli på direkten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon