annelise
Funderar på att omskola mig till något inom trädgårdsdesign eller liknande (finns det något som heter trädgårdsarkitektur?). Behöver förstås jobba deltid för att försörja mig åtminstone och har dessutom små barn... letade febrilt efter kurser i Sverige men hittade ingenting.

Kollade då i England och där finns det en hel del som verkar jättebra, men har ingen aaaaning om vilka skolor man kan lita på eller vilka som är välrennomerade!

Någon som vet mer än jag, så vore jag evigt tacksam!

Har kollat in något som heter "Limperts Academy"... låter ju inte klokt, men kurserna verkar bra och deras hemsida ger ett seriöst intryck... någon som har en aning om detta är en väl ansedd skola?

Tackelitack på förhand! smile.gif
Gurkan
Känner inte till några Engelska skolor men jag har några goda vänner som studerar på SLU (Lantbruksuniversitetet) i Alnarp (Lomma/Skåne) och ska bli landskapsarkitekt och trädgårdsingenjörer.

Så vitt jag vet är dom nöjda med sina utbildningar så långt som dom kommit och jag kan rekomendera att du följer länken och kollar vad det finns för kurser och program på SLU's olika enheter runt om i landet.

Program på SLU
Halli
Hej,

om du vill testa nån "kortare" kurs så kan jag rekommendera Trädgårdsakademin, där de har kurser på distans. Jag håller på med en introduktionskurs i trädgårdsdesign, mest för min egen trädgårds skull. Kursen är inte så djupgående, utan fungerar kanske mest som intresseväckare. Men du kan ju kolla in hemsidan!
www.tradgardsakademin.com tongue.gif
flower
sen så har du utbildningen som jag går nu.. det är en trädgårdsmästarlinje med inriktning på design och hälsa.. den är alldeles nystartad av Gävle högskola och ligger på Wij trädgårdar i Ockelbo.
mightyT
Eller DaCapo i Mariestad..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon