Full version: Hur torkar jag dill?
snuffiz
Har fått alldeles för mycket dill. Hur torkar jag den?
KURT
Personligen tycker jag att det är bättre att hacka den fint och frysa. Men det går att hänga den luftigt också, men jag tycker att den förlorar i smak då.
snuffiz
CITAT (KURT @ 24-05-2006, 08:41)
Personligen tycker jag att det är bättre att hacka den fint och frysa. Men det går att hänga den luftigt också, men jag tycker att den förlorar i smak då.

Tack, då hackar jag den fint och fryser den.
mulle
Jag brukar inte ens finhacka den utan bara repa bort det grövsta. Då dillen är frusen är det lätt att krama påsen så att den finfördelas.
Mulle
Biggan_
CITAT (mulle @ 24-05-2006, 09:32)
Jag brukar inte ens finhacka den utan bara repa bort det grövsta. Då dillen är frusen är det lätt att krama påsen så att den finfördelas.
Mulle

Så gör jag också, fungerar utmärkt!
ingrid fuxwall
Mitt överskott torkar jag i en olla och förvarar sedan i glasburk och den smakar bra.

ingrid
mayababy
jag brukar frysa in "dillgrenarna" för sej. Utmärkta att lägga i potatiskoket, efter jag hällt av potatisen lägger jag ny frusen dill över för att få ännu mer dillsmak
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon