Ladytala
Vad är detta för växt?

Flyttade till lägenheten i höstas och nu är jag nyfiken på vad som kommer upp. Den har växt ännu mera sen bilden tog som det är av intresse.

Känns väldigt misstänkt att den sprider sig via rötterna. Ungefär som japanskt lykta.
Immix
Lite svårt att se på bilden men kan det vara flox? Tyckte min flox såg liknande ut när den kom upp...
hellen99
Flox, gullris eller höstaster kanske!? wink.gif
Fru fet
Just så ser mina höstastrar ut (fast lite större). smile.gif
Ullet
JAg vet iaf vad det längst upp till höger heter, det är maskros! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sollan
Svårt att säga men det kan vara såpnejlika också.... Ett riktigt ogräs! I början kan det se ut som flox men de sprider sig mycket mera utspritt, via rotskott.
lilla mamma
är det prickar på bladen och en aning stickiga, lungört
mari_tres
Jag röstar också för såpnejlika, de skott som kommer upp här hos oss ser precis ut så. Grävde upp HELA rabatten förra sommaren och rensade noga (trodde jag..) all jord för att bli av med dem. Lyckades inte som det var tänkt... sleep.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon