jennyp
Hjälp!" Såg dessa smöta små på ica och kunde inte låta bli att rädda dem. De har fått ny jord, vatten och större krukor och jag hoppas att de tar sig - men vad är det de heter? Ettan någons slags fetknopp misstänker jag, för inte är det väl en misshandlad rubinfetknopp?

"Tvåan" har dessutom ganska skadade blad (stått för ljust?), kan jag kapa bladet eller är det bäst att ta bort det helt?

Bilder finns i mitt album under Räddade växter
Ciczi
Jga hade tagit bort det skadade bladet (fast jag vet inte vad det är för växt). Bladet kommer att trilla av ändå.

mvh Ciczi
Alexander-VG-zon3
den första är en suckulent trollhalsband . nästa tror jag är en echveeria sort eller nåt likande eller en pepromi sort
jennyp
trollhalsband heter det ja! tack!
Emma_
Ja, crassula någonting... Men det andra är nog inte någon peperomia, jag skulle gissat på kalanchoe. smile.gif

Emma
jennyp
CITAT (Emma_ @ 24-05-2006, 22:47)
Ja, crassula någonting... Men det andra är nog inte någon peperomia, jag skulle gissat på kalanchoe. smile.gif

Emma

Googlade lite snabbt och hittade en Kalanchoe thyrsiflora (Doftkalankoe), en sån kan det mycket väl vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon