Full version: Syrenen blommar inte
annsve
Min kollega, som bor lite sder om Helsingborg, har haft en syren i ngra r (4-5 skulle jag tro) men den har aldrig blommat.

Den har inte blivit beskuren och ser helt frisk ut frutom att det inte kommer ngra blommor.

Hon vet inte vilken sort men den r kpt som en vit enkel syren. Om det verkligen r det r ju svrt att sga eftersom den inte gett sig till knna.

r det ngon hr som vet vad det kan bero p och vad hon skall gra t det.
Eva 33c
Min erfarenhet r att syrener r lite sega i starten. De kan ta ngra r p sig innan de vill blomma. Det beror nog lite p hur gamla plantorna var som man fick. Och kanske ocks p vxtplatsen. Men om de ser friska ut s r det nog bara att vnta. Man kan ju se till att de inte behver konkurera med grs fr nra "stammen" s att vatten och nring kommer busken till del. Nr de vl brjat vxa ordentligt r de inte s kinkiga, men det kan som sagt ta ett tag.
Du kommer nog att f fler svar, kanske med bttre tips. smile.gif
saWa
Mina syrener tog sker 5 r p sig att blomma. Gdslar hon mycket? Enligt min svrmor (som r en aldrig sinande klla fr information) blir det mer blad en blommor om man gdslar Syren.
*Felix matte*
Vi har syren vid huset mittemot... ingen sktsel, ingen gdsel och den blommar varje r.
Dotter har syrenhck... inget gdsel, ingen vattning... den blommar. smile.gif
ullislerum
CITAT (saWa @ 25-05-2006, 20:09)
Mina syrener tog sker 5 r p sig att blomma. Gdslar hon mycket? Enligt min svrmor (som r en aldrig sinande klla fr information) blir det mer blad en blommor om man gdslar Syren.

Gdslar med vad? Mina syrener har heller inte brjat blomma, har iofs bara haft dom i tv r..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon