Full version: Vitlök - grobarhet
Fru fet
En fråga till.. jag köpte sättlök av vitlök i höstas som av någon anledning hamnade i kökslådan och inte i jorden.. ohmy.gif har köpt plantor till årets skörd, men kan man sätte dem också, blasten är ju god i sallad tycker jag. Är grobarheten förstörd efter en vinter i rumstemperatur?
Gurkan
Det finns bara ett sätt att ta redan på det ... rolleyes.gif

Har dom inte grott i vinter så är dom säkert sugna på att komma igång nu.

En annan fråga ... om man får fråga ... har du köpt vitlöksplantor ? Det har jag aldrig sett, var hittade du dem ? Var de krukade eller bara en "rotklump" ??? Vad kostade de ?
Fru fet
På stället dit alla storstadsmänniskor (inklusive jag) vallfärdar när de tror att de är trädgårdsexperter - Zetas trädgård laugh.gif . Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade (det blev ju en del annat också) men en trettiolapp ungefär tror jag för 5 plantor.
Gurkan
Nu har jag botaniserat lite på zeta.nu och det verkar ju vara ett trevligt ställe. Lite långt bort bara ...
jennyp
Jag tog vitlök ur kylen som hade börjat grodda sig och de kom upp illa kvickt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon