Hej,
Ryktet säger att en handelsträdgård i Tungelsta söder om Stockholm ska läggas ner och att dom säljer ut allt dom har. Någon som vet om det stämmer och vilken det är?
Fru fet
25-05-2006, 12:15
Det ligger en liten-liten där någonstans i krokarna - jag var där en gång då jag kört vilse

! Kanske kan det vara den. De hade i såfall inte jättestort sortiment, men de vanligaste sorterna och det var lite "hemkört". Tror att det var någonstans längs med Tungelsta Broväg men jag skulle nog inte hitta dit igen
Åsa, mälardalen zon 2
25-05-2006, 15:28
Rockdala har utförsäljning just nu enl. hemsidan. Så Tungelstatrakten kanske är värd ett besök.
kristerh
26-05-2006, 10:58
Det finns massor av plantskolor i Tungelsta, har endast varit på Rockdala.
krister
Det står en "Till salu" skylt vid Rockdala.... Var in där idag och blev besviken. Det såg skrufsigt och ovårdat ut, inte alls som det brukar. Hittade av en slump ner till Sune Trygg istället, åh, så fint...! Där blir det fler besök, jättefina pelargoner!
Det var nog Rockdala jag for efter. Nu åkte jag till Tyresö slott istället men blev lite besviken, antagligen var det rätt utplockat men det var inte alls samma låga priser och höga kvalitet som dom brukar ha. Ska nog ta en tur till Tungelsta också. Tack för svaren.
Va, ska Rockdala säljas? Så synd, hoppas de fortsätter sälja pelargoner och fuchsior och inte lägger ner helt eller byter inriktning
Åsa, mälardalen zon 2
29-05-2006, 11:14
Efter vad jag hört så har de sålt verksamheten till någon i Norrköpingstrakten(?) så postorderverksamheten kanske fortsätter men att det blir ett annat företag som odlar och säljer.
kristerh
29-05-2006, 11:14
CITAT (noora @ 29-05-2006, 11:41)
Va, ska Rockdala säljas? Så synd, hoppas de fortsätter sälja pelargoner och fuchsior och inte lägger ner helt eller byter inriktning

Förhoppnings är det inte Rockdala som företag som försvinner

det har ju stor utförsäljning av sticklingar just nu, det är inte det de menar
annars kanske det bara är själva fastigheten som skall säljas, det står inget om det på deras hemsida iaf, det står bara att de inte tar emot fler order på fuchsior o pelargoner denna säsong.
krister
kristerh
29-05-2006, 11:20
Desvärre är det den fd handelsträdgården som är till salu,
hittade detta på mäklarens sida;
Övrigt
Lantlig idyll ! Härlig barnvänlig "barfotatomt" med inramande vackra häckar, fruktträd & gott om plats till aktiviteter. Fastigheten har under många år bedrivits som Handelsträdgård och har efter avstyckning av tomten kvar s.k "blomsterbäddar" vilket ger stora möjligheter för den odlingsintresserade ( befintliga växthus på grannfastigheten kommer att rivas för uppförande av nyproduktion ). Eget v/a ( kommunal v/a anslutning under planering ). Bekvämt promenadavstånd till buss, p-tåg, skola m.m.
En tillflyktsort, där avkopplingen börjar redan under resan ut......
Förhoppningsvis flyttar de bara på företaget.
krister
Åsa, mälardalen zon 2
29-05-2006, 11:30
Jag har hört att de sålt verksamheten till någon i Norrköpingstrakten.
kristerh
29-05-2006, 11:32
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,29-05-2006, 12:30)
Jag har hört att de sålt verksamheten till någon i Norrköpingstrakten.
Det får inte vara så

då måste man ju köpa via postorder,
då missar man utflykterna i jan/feb när man börjar planera sommaren.
krister
kristerh
30-05-2006, 10:07
Såhär ligger det till (har kollat med ägaren):
verksamheten flyttar till Norrköping till ett företag som heter Wibrants Trädgård, postorder o butik hamnar där, Rockdalanamnet kommer att leva kvar, i stockholm kommer Weibulls på sveavägen och Rosendals trädgård att sälja sticklingar som tidigare.
krister
malin72
30-05-2006, 14:36
kristerh
30-05-2006, 15:24
CITAT (malin72 @ 30-05-2006, 15:36)
är det någon som vet nääääär dom kommer att stänga så kanske man hinner SE stället ialla fall

De kommer att stänga nu när säsongen är slut, (nån gång i juni) jag hörde att de har massor av sticklingar kvar, så om du bor i närheten sväng förbi o handla.
krister
malin72
30-05-2006, 17:10
aha så dom ska stänga så snart..oj oj då ja då ska vi se om jag kommer iväg då
malin72
05-06-2006, 23:15
för dom som vill vara med om REA så är det så tyvärr att dom stänger nu så kolla länken och så kan ni kanske fynda
http://www.rockdala.com/den 11/6 är sista dagen
Och som det också står Rockdala flyttar från Tungelsta, då man ska bygga villor på området. Tråkigt för er i Stockholm, men för oss som beställer via postorder spelar det ingen roll om plantorna kommer från Norrköping.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.