Tänker anlägga något stenpartiliknande runt mitt fågelbad, nu är det gräs där och dels växer grässvålen ner i badet (och drar ur allt vatten), dels blir vattnet fullt med gräsklipp om man går för nära med gräsklipparen. Alltså tror jag det vore väldigt smidigt med stenar runt om istället, och lite växter annat än gräs. Så... finns det lite inspirationsbilder att titta på, och gärna lite växtförslag också? Det är ett skuggigt hörn, med direkt sol endast några timmar på eftermiddagen. Skyddat sommartid (nära häcken). Lerjord. Ganska fuktigt. Tackar på förhand!
visbylinda
27-05-2006, 16:03
CITAT (Whiskuchi @ 25-05-2006, 19:27)
Så... finns det lite inspirationsbilder att titta på, och gärna lite växtförslag också?
Även jag önskar se bilder på vackra stenpartier så jag lyfter upp frågan igen.
Ninni
27-05-2006, 18:07
Jag har ingen egen bild men på http://www.alltomtradgard.se/ finns lite fina bilder under: Inspirationer - dekorationer.
Whiskuchi
27-05-2006, 20:20
Tack för länken men jag hittar inte inspirationer-dekorationer på sidan.. (iaf inte i kolumnen till vänster)
Ninni
27-05-2006, 20:27
Länken på sidan är "trädgårdslistor",(i vänster spalt), Inspirationer - dekorationer. Gå sen in på "färg" så får du en lång lista. Där finns bland annat "fler sätt att använda sten".
Whiskuchi
27-05-2006, 20:56
Nu hittade jag, tack!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.