Tjoppa
Så här ser min ena hängpelargon ut. Den är inte helt av och det verkar som att den lever och mår bra ändå. Varför har det blivit så och vad ska jag göra för att det inte ska bli värre?
Allis
Ja, den ser väldigt trasig ut. Den kanske har varit utsatt för hård blåst. Hängpelargoner är känsligare eftersom dom har långa grenar. När man köper hängpelargoner brukar det sitta ett blomstöd runt krukan och det kan vara bra att ha kvar wub.gif
Tjoppa
De har stått ganska skyddat, fast när jag tänker efter kommer jag ihåg att en av våra insynsskydd hade ramlat på just den pelargonen. Kanske den gick av då.
Jag har iaf låtit kvisten sitta kvar för det var ju såna fina knoppar och blommor på just den kvisten. Den verkar må bra åtminstone. smile.gif
Susanne i Linköping
Det verkar som om växternas stammar och stjälkar transporterar vatten och näring så effektivt att det räcker med en liten, liten del för att försörja växten. Ett år hade jag en tomatplanta vars stam gick av nästan helt, precis som på din pelargon. Tomaten levde och frodades (uppbunden). Så småningom läkte stammen, inte genom att växa ihop men genom att det växte till mer stam intill brottet så att säga.

Ta det lugnt och njut av blommorna på din pellis! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon