Berit
Vilken jord och ev. näring vill Penstemoner ha? Mina är omskolade en gång, vissa blad börjar bli lite gråaktiga.
Lewisian växer väldigt långsamt, är inte bredare än första lillfingersleden (apropå fingerleder i ett annat inlägg laugh.gif laugh.gif laugh.gif ) flera ligger platt över jordytan emedan andra tagit sig upp ett par cm. Är det så att lewisian växer långsamt? unsure.gif
Floppy
Samma här....min Lewisia växer också långsamt... den har stått still i 4-5 veckor nu....stor som en 5 krona och ca 2 cm hög....
Fick bara en utav ca 10 sådda... sad.gif ...väntar fortfarande på att det ska dyka upp fler... se tidigare tråd om mitt problem... ... har inte tänkt att ge upp men det kanske är dax för det nu... sad.gif
kerstin z5-6
lewisia SKA ligga platt och penstemoner dör av näring -bladen är ofta gråblå naturligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon