satt och läste om honungslök igår blev lite små ivrig den kommer ju från sicilien blev överlycklig var första gången där när jag var 3 har inte varit där på 20 år och LÄNGTAR "hem"... till frågan det stog att den kan fröså sig mina lökar sen höstas kommer att blomma för dom är på väg men kan jag göra något själv för att få flera till nästa sommar??????? förutom att köpa flera lökar
Biggan_
26-05-2006, 14:03
Här kan man köpa lökar, men i informationen står det att den kan sprida sig med frö. Fast det tar nog lång tid innan det blir blombara lökar av fröspridning. Honungslök
malin72
26-05-2006, 14:10
ja det var det jag tänkte från frö till lök det låter krångligt
Åsa, mälardalen zon 2
26-05-2006, 14:22
Hos mig dök det upp 1st stängel honungslök i rabatten förra året som jag aldrig planterat, och jag har inte sett att någon annan i området har honungslök heller (+ jag har inte köpt jord till den rabatten och växterna har jag inte heller köpt jag har förökat dem själv så det är ett mysterium vart den kommer ifrån). Nu i år är det 2st stänglar på gång så de verkar ju kunna dela sig också och bli fler på det sättet.
malin72
26-05-2006, 16:44
ahhhhhhh vad trevligt.... men jag får nog vänta lite kanske innan dom sprider sig det är ju första året men jag vill ha fler
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.