Alexander-VG-zon3
hej hej
som ni vet har det varit åligt väder på må¨nga håll som komemr fårtsätta
men nu är det fint
tänktew visa vad vädret gjort mot mina växter mad.gif sad.gif
men men sånt händer får börja om med potatisen

hagel skador på paradisträd

här ser man hela plantan efter två rejäla hagelskurar där marken nästen blev vit så fick den skador på blladen

blasten på potatisen helt förstörd av blåst,hagel

nämre bild

har försökt stötta potatisen å klippt veck det som var brutit
Lady Hamilton
sad.gif Ja tyvärr är det sådant som händer...........men det är lika tråkigt när det blir så. Ska nu inte skylla på att du satt ut för tidigt för "oväder" kan ju även komma mitt i sommaren. Men till nästa gång, Om du blir "förvarnad" så försök att "rädda in" dina krukor i skydd innan ovädret kommer
Klapp på axeln o tycker synd om dig hälsning sad.gif från Hamilton
Alexander-VG-zon3
jo fast den 'gånegn' mellan huset å fram tillet mina växter har vi lagt armering å varmvattens sytem som ska gjutas sen så jag kunde inte skydda nåt sleep.gif
fast jga får ju igentligen skylla mig själv att jga lätt dom stå där utan min till syn under dom dagarna wacko.gif blink.gif wink.gif
fast tack för trösten Hamilton wub.gif wub.gif
har ni några bilder på nåt som är förstört kan vi sörja
Glenn
Hmm ja vågar inte ens tänka på hur min chiliplanta ser ut som står på kolonilotten efter dagens piskande regn och ordentliga hagelskur unsure.gif sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Glenn @ 26-05-2006, 19:41)
Hmm ja vågar inte ens tänka på hur min chiliplanta ser ut som står på kolonilotten efter dagens piskande regn och ordentliga hagelskur unsure.gif sad.gif

usch sad.gif sad.gif
det är inte roligt
jag sörjer med dig sleep.gif
men vi får alltid hoppas på det bästa wub.gif
Glenn
CITAT (flaxss @ 26-05-2006, 19:44)
CITAT (Glenn @ 26-05-2006, 19:41)
Hmm ja vågar inte ens tänka på hur min chiliplanta ser ut som står på kolonilotten efter dagens piskande regn och ordentliga hagelskur unsure.gif  :(

usch sad.gif sad.gif
det är inte roligt
jag sörjer med dig sleep.gif
men vi får alltid hoppas på det bästa wub.gif

Fast i år så var vi väldigt sent ute så d e enda som kan ta stryk är chilin. Om den nu skulle ha gjort det så får vi köpa en ny tongue.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Glenn @ 26-05-2006, 20:03)
Fast i år så var vi väldigt sent ute så d e enda som kan ta stryk är chilin. Om den nu skulle ha gjort det så får vi köpa en ny tongue.gif

fast ändå synd om den om den skulle ha blivit sönderslagen sleep.gif
elelr är
fast tur dte går köpa ny wub.gif
Glenn
CITAT (flaxss @ 27-05-2006, 01:58)
CITAT (Glenn @ 26-05-2006, 20:03)

Fast i år så var vi väldigt sent ute så d e enda som kan ta stryk är chilin. Om den nu skulle ha gjort det så får vi köpa en ny  :P

fast ändå synd om den om den skulle ha blivit sönderslagen sleep.gif
elelr är
fast tur dte går köpa ny wub.gif

Jo d e klart att det är synd om det nu skulle ha hänt, men det går å få tag på ny om det skulle blivit så. Tur i oturen liksom smile.gif

Hoppas på att d blir bra väder imorrn så man kan gå ner å kolla om den ser fin ut plus att man isf kan fortsätta å så massor. Iofs så har jag väl i princip stått å planterat om squashplantor hela dagen och imorrn är det dags igen, d växer jhu som ogräs biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
jo jag hoppas med på bra vädr i morron wub.gif
det skulle ju bli lite bättre väder .
squashplantor, roligt att dom trivs å växter biggrin.gif tongue.gif tongue.gif
nää måste verkligen försöka somna sleep.gif sleep.gif
Glenn
Jag var nere på kolonilotten idag och d var bara ett blad på chiliplantan som hade gått sönder, åplus att nu är nästan allting planterat. Wieeeeeee laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Glenn @ 27-05-2006, 15:42)
Jag var nere på kolonilotten idag och d var bara ett blad på chiliplantan som hade gått sönder, åplus att nu är nästan allting planterat. Wieeeeeee laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

åhh vad bra då tur dte inte var mer som var sönder tongue.gif laugh.gif smile.gif
Glenn
CITAT (flaxss @ 27-05-2006, 16:16)
CITAT (Glenn @ 27-05-2006, 15:42)
Jag var nere på kolonilotten idag och d var bara ett blad på chiliplantan som hade gått sönder, åplus att nu är nästan allting planterat. Wieeeeeee laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

åhh vad bra då tur dte inte var mer som var sönder tongue.gif laugh.gif smile.gif

Jo det var riktigt skönt faktist, dock så är det bara chiliplantan som kan ta skada för resten har vi här hemma än så länge =P
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon