Cecilia zon 5
Har av en kollega fått några små ballongblommebäbisar. Frågan är nu-hur stor blir ballongblomman, var vill den växa, sol, skugga, urna, rabatt? Ska jag sätta alla små i samma kruka eller vill de stå en och en?
Det enda kollegan kunde bidra med var att den har blå blommor...
Åsa, mälardalen zon 2
Här kan du läsa om ballongblomman:

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/solana/nic...an/nicaphy.html

Växten är giftig som många andra växter som hör till potatisfamiljen. Den går att odla i kruka + rabatt. Jag skulle stätta en växt per kruka är det krukanb en stor tunna eller liknande kan man nog sätta flera plantor.
yla
jag hade min i stor kruka massor av bebisar i samma o den fick stå ute

hela sommaren,det enda jag gjorde va att ge den större kruka då o då den blev ganska hög,o vacker tycker jag som har samlat frön o satt nya
den här hade eftermiddags sol
Cecilia zon 5
Oj, den såg ju jättestor ut, och tjusig. Plantorna åker nog ner i stor urnan allihopa så småningom. Tack för hjälpen! smile.gif
Eva i Skåne
Mycket söta blommor. Jag satte frön ifjol. Den planta jag sett var ca 40 cm hög, men mina som fick växa fritt i rabatterna blev minst en meter och mycket skrymmande. Något att tänka på smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon