Monarda
Vi har en ekorre som dagligen kommer och mumsar fågelfrön, jag matar nämligen fortfarande fåglarna. Han har fortfarande delar av den grå vinterpälsen kvar och svansen ser väldigt tunn ut mot vad ekorrar brukar ha. Kom att tänka på skabbiga rävar som ju brukar ha en sådan ynklig svans. Kan ekorrar få någon liknande åkomma?
Berith
Jaa jag tror att dom kan få det, visst pratade dom om det i senaste Mitt i naturen? Det handlade om en "naken" ekorre och programledaren sa att det iaf inte berodde på skabb för den kliade sej inte. unsure.gif
Bambis vän
Vad trevligt att det finns fler som fortfarande matar fåglarna (och ekorrarna). Jag tror att din ekorre kan vara en hona. Har hört att de drar hår från svansen för att inreda boet med, så ungarna får ligga på något mjukt. Kanske blir fler gäster att bjuda på mat framöver....
Monarda
CITAT (Bambis vän @ 27-05-2006, 10:05)
Vad trevligt att det finns fler som fortfarande matar fåglarna (och ekorrarna). Jag tror att din ekorre kan vara en hona. Har hört att de drar hår från svansen för att inreda boet med, så ungarna får ligga på något mjukt. Kanske blir fler gäster att bjuda på mat framöver....

Ja, det är så trevligt med fåglar och ekorrar runt huset så jag matar nog ett tag till. Men vad typiskt mammabeteende, offra t o m svansen för att ungarna ska ha det gott. Det där känner man ju igen. laugh.gif
Gossen Ruda
Efter att ha surfat runt lite så verkar det som om skabben kan drabba räv, hund, varg och lodjur. Inget mer verkar vara känt.
Monarda
'Min' ekorre verkar inte må dåligt, den har varit här hela helgen och ätit jordnötter och frön med god aptit så sjuk verkar den inte vara. Det är säkert en hungrig mamma som har ungar i något bo i närheten.
Bambis vän
Hur går det Monarda? Har det blivit några ungar än?
Här har det tittat fram 6 ursöta ekorrungar idag. De kikade fram lite försiktigt först, men sex timmar senare var det full fart i den gamla björken de bor i. Stackars mamma ekorre som måste fostra och mata sex ungar. Inte undra på att det går åt mycket solrosfrön! wub.gif smile.gif smile.gif

Lena
Monarda
Nej, inga ekorrungar verkar det ha blivit. Har heller inte sett den vuxna korren sedan slutet på maj. Däremot har vi fått mycket fågelungar, både talgoxe och blåmes, som älskar att hålla till i fågelbadet nu när det varit så varmt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon