rosita
Kan någon säga varför de gör så här? Är det p g a kyla, regn och blåst för ett par dagar sedan? Det beror i alla fall inte på för lite vatten, men kan de få för mycket vatten? wacko.gif blink.gif wink.gif De står inplastade, mot en vägg, planterade i kogödsel blandat med plantjord och jorden i marken. Antagligen finns det inte nåt att göra med två av dem, men jag hoppas fortfarande på de andra två. Jag vet att de vill ha varmt, inte under 10 grader, men vädret kan jag ju inte ändra på... sleep.gif
Bitta98
Gurkor kan få för mycket vatten, då svarar de med att hänga med bladen och se vissna ut. Har man kogödsel i jorden är det lätt att vattna för mycket, kogödseln binder mycket vatten. Låt plantorna torka upp så jorden är torr, de kan komma igen.
rosita
Tack för svaret, det är nog som jag trodde: för mycket vatten! Nu ska de få en chans att torka upp runt fötterna, så får vi se om de blir gladare. Jag hoppas dessutom på lite mer sommartemperatur! unsure.gif
guns
Gurkor tycker inte om stora temperaturväxlingar, det kan vara lite i kallaste laget för dem i växthuset på nätterna. Hoppas på lite varmare väder snart. De blir så rangliga om de inte får komma ut snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon