Full version: Trädgårdsmässa
Agneta z5-6
Ett stort TACK till alla (ingen nämd och ingen glömd) för de fina plantor, till det priset. wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Aha, du har varit till Burträsk idag rolleyes.gif förstår att du/ni har både haft kul och fyndat mycket... Får man veta vad du har inhandlat för spännande? /Helen
Agneta z5-6
Ursäkta dröjsmålet - fick bekanta som ville höra om mässan.
Har inhandlat:

1 Buskkål
2 olika dagliljor
1 brunnäva med varigerade blad
1 silvrig taggpimpernell (för den var så himla söt )
4 olika liljor
1 Oxtunga
1 klätt

ALLT är så himla spännande / Agneta
Ullet
Jag har faktiskt inte kommit hem med någonting. Skulle dit och hämta min namnskylt (står i trädgårdssällskapets monter) för att sedan åka hem och byta kläder, hämta pengar mm. Tror ni jag kom mig hem? Hade nada pengar med mig. sad.gif Däremot har redan en Crambe, en variegerad brudslöja (liten till växten m rosa blommor), LIgularia Britt marie Crawford, Paeonia m dubbla, hallonrosa blommor, två Pattys plum hittat hem till mig, jo, två Hosta Fire and Ice också och en P. australiensis (tack Anki för att du höll den åt mig). Ska se om det finns ngt kvar som jag vill ha. Lustiga stenpartiväxter och alpiner har jag tyvärr inte plats för i min trädgård, men rosor, lupiner och andra lite gammaldags växter ska jag glutta på och se om jag inte får med mig hem. I morgon är en annan dag. biggrin.gif
Agneta z5-6
Skulle gärna åka imorgon också,bara 10 mil enkel väg - men måste jobba.

Din Crambe - är den väldigt känslig för blåst?????????????Hur vill den ha det -sol/halvskugga/skugga - väldränerat/fuktigt ?
kerstin z5-6
Menar du Agneta att du var förbi o inte sa vem du var -eller är mitt minne uslare än vanligt smile.gif ????
Eller var jag inte i montern ? blink.gif

Busk kål Crambe cordifolia -Stäppkål kan den också kallas gillar sol och vanlig trädgårdsjord, lagom fukt ger stadig stjälk -Inte så vindkänslig med i full blom -gärna ett stöd , den doftar honung-är en av mina favorit perenner -räfsa över den lite torra löv på hösten och ge kogödsel på våren-klarar lite skuggigare läge med
Planteras gärna med rossällskap laugh.gif biggrin.gif
Agneta z5-6
Ditt minne är super,det ser man ju på alla expertsvar du gladligen levererar.Nog fanns du i montern alltid+alla växtälskare som funderade på olika saker och ville ha svar - så jag ville inte störa

Cramben är verkligen en partner till rosor "otroligt snyggt" wub.gif wub.gif

MVH/Agneta
kerstin z5-6
men Agneeeta .... ohmy.gif då...
Du får komma förbi hemma i sommar i stället då , om du har vägen förbi .
På mässan är det stressigt så, visst missar man folk sad.gif

Jag tror du kommer att gilla din Crambe -ge den plats den är stooor smile.gif
Agneta z5-6
Jo men visst, cramben är verkligen urläcker - vilka små söta blommor på den som var inne på mässan. Hoppas den blir större i omkrets ganska fort smile.gif wub.gif

Vi syns kanske till sommaren / Agneta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon