ingrid fuxwall
vårlökar så som hyasinter, pärlhyasinter och skilla? Om hur ska man förvara dem tills de åter åker i jorden?

ingrid
Betty
Visst kan man det, med varför göra sig besväret med att ta upp dem? Det går bra att låta dem vara kvar i marken. Tar du upp dem så ska du förvara dem torrt, t.ex. i en papperspåse i redskapsboden.
ingrid fuxwall
CITAT (Betty @ 27-05-2006, 23:29)
Visst kan man det, med varför göra sig besväret med att ta upp dem? Det går bra att låta dem vara kvar i marken. Tar du upp dem så ska du förvara dem torrt, t.ex. i en papperspåse i redskapsboden.

Vill ta upp vissa eftersom de invarderas av en massa ogräs och jag är på rens humör
Betty
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-05-2006, 22:35)
Vill ta upp vissa eftersom de invarderas av en massa ogräs och jag är på rens humör

OK! smile.gif
Sommartorparn
Du kan trycka ner dom på nytt i jorden redan nu. Behöver inte vänta till hösten (för då har man i allmänhet glömt bort dom enl. min erfarenhet)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon