*Felix matte*
Visst har vi väl helt underbara grannar wub.gif
Nyss kom en av dem med 6 st små torskar nyfångade i Norge wub.gif
Maken filéade och nu puttrar de i panna med smör smile.gif
ninnisky
Smaklig måltid biggrin.gif biggrin.gif
Så underbart med nyfångad, nystekt torsk!

Goda grannar är guld värda wub.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 28-05-2006, 21:49)
Smaklig måltid biggrin.gif biggrin.gif
Så underbart med nyfångad, nystekt torsk!

Goda grannar är guld värda wub.gif

Jesses sååå gott det smakade wub.gif

Guld värda.. Javisst. wub.gif
Pirum
Torsk, ja, ack så tråkigt att de knappt finns att fånga i Sverige längre sad.gif Kommer ihåg när man som barn kunde dra upp en hel hink med lite tur.
Men det var visserligen fasligt länge sedan, i det fjärran 1970-talet. Redan på 80-talet var det sämre med torsk tycker jag mig minnas.

Tur att det fortfarande finns en del vitling. Sådan fick vi dock inte på vårens premiärfiske igår, däremot bortemot 10 makrillar och över dussinet plattfisk. Makrillarna var väl inte sådär jättestora, men det var däremot plattfiskarna. Vi fiskar rätt långt inne i en fjord där det sällan är så att man får upp såhär stora. (kniven är ca 25cm)

Hannele
Då behöver ni inte ens fiska själv. laugh.gif
Maria i Helsingborg
Särskillt torsk men också makrill trånar vi efter härnere .........jag hoppas att det är "lovliga" fiskar ni plockar upp/får unsure.gif .......men det är kanske inte så utfiskat uppåt och i Norge......
forget-me-not
Varför bumpas trådar så här? blink.gif
aurinko
CITAT (forget-me-not @ 29-07-2006, 23:34)
Varför bumpas trådar så här? blink.gif

Vad menar du?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon