AnnaJ
Hej!

Vi delar en 30-rig tujahck med grannen och bda vill grna ha kvar den som insynskydd. Men nu har vi drnerat om och det har skadat hcken ganska mycket, den ser lite gles ut p sina stllen! Drfr skulle jag vilja fryngra den rejlt!

Hcken r ca 3 meter hg och toppen har beskurits varje r sedan lnge. Dremot verkar inte sidorna varit beskurna ver huvudtaget. Grenarna r ca 1,3 till 1,5 meter lnga och hcken r bara grn de yttersta 20-30 centimeterna. Min frga r dfrr hur jag ska sidobeskra den? Kan man lita p att det kommer nya skott lngs stammen om grenarna klipps lngs med stammen. Detta har nmligen gjorts p tre av trden av de tidigare garna fr ca 3 r sedan och p de flesta stllena har det kommit nya skott, men inte p alla.

Fr tillfllet r det bara vi som kommer beskra vr sida och inte grannen, om nu det kan pverka?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon