Full version: Växtmarknad i Vara
Ewa L
Denna marknad skall i alla fall jag besöka. Vill gärna puffa för den för dem som har möjlighet eller befinner sig i krokarna.

En hel del info finns här:
Plantmarknad i Västra Götaland
Ramoth
Vara ?!
Det är ju "nästgårds" ju smile.gif
Men det kanske inte är värt att åka - vem vet vad jag kommer hem med wink.gif
Ewa L
CITAT (Ramoth @ 30-05-2006, 00:03)
Vara ?!
Det är ju "nästgårds" ju  :)
Men det kanske inte är värt att åka - vem vet vad jag kommer hem med  ;)

Ett tips; lämna plånboken hemma eller åtminstone utanför i bilen. biggrin.gif

Det har hänt att jag gjort. Tror du att jag pga det kommit hem utan fynd? Icke sa Nicke! wub.gif

Vill gärna gynna de små handelsträdgårdarna istället för Plantagen etc. Så jag skall i alla fall dit. (Dottern har utvandrat till Vara.)
Christer i Falköping
Har aldrig varit i Sparlösa men har bara hört gott om den. Ligger väl i närheten av Grästorp tror jag. Uno som skall sälja plantor där, bor ju inte långt från min handelsträdgård, har toppenfina plantor, som kan vara svåra att hitta i vanliga handelsträdgårdar. Hade jag inte haft öppet sju dagar i veckan, hade jag nog åkt dit själv.
Christer.
gunvor
Måste kolla lokalkartan - skall ju till dom där trakterna ( tror jag) och träna vilspår söndag f m - kanske slå två flugor......
Ewa L
Christer,
Har för avsikt att äntligen titta in hos dig på hemvägen. Det har inte passat de två tidigare tillfällena jag har passerat Falköping. Men nu så...
Christer i Falköping
Du är så välkommen så! Fast handelsträdgården ligger i grannkommunen Vara. C:a 3,2 mil mot Trollhättehållet till (47:an hela vägen. Tråvad ligger alldeles intill den vägen)
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon