stina
Jag har precis frdigstllt en ny rabatt och vad jag hade att anvnda var 1) hstgdsel och 2) jttekompakt lerjord. Nu blandade jag 50% av vardera och det kndes som om det blev en bra jord. Vad tror ni - r det OK att anvnda den mixen att plantera i? Det ska vara rosor och pioner i rabatten.

Tacksam fr synpunkter!

/Stina
stina
Lyfter trden - ingen som har ngon synpunkt???

undrar Stina
Gurkan
Hoppas att det r en bra blandning fr det r ungefr vad jag kr med nr jag grver mina nya land hr i lerkern.

Lera i sig r bra, innehller mycket mineraler och nringsmnen men r ofta fr kompakt, stallgdsel r bra fr det tillfr humusbildande mnen och kvve och gr jorden lucker och lttberbetad.

Jag tror att din blandning r finfin ... dessutom blir maskarna glada av att du grver ner massa organiskt material och kommer att hjlpa dig med en hel masssa av grvarbetet framver.

Tck grna jorden med grsklipp under sommaren och gamla lv p hsten s blir det nnu bttre.
arno
Har du tillgng till lite grvre sand s kan du mylla ner det ocks.
stina
Tack fr det! rolleyes.gif Hstgdseln innehller s mycket mask s det ser ut som om gdselhgen rr p sig nstan! rolleyes.gif
kerstin z5-6
kanonjord fr de tv vxtslagen smile.gif
stina
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-05-2006, 10:05)
kanonjord fr de tv vxtslagen smile.gif

Nu r jag glad!!!!! biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon