gammelnalle
Just nu formligen svmmar min grsklippare ver av grsklipp..

Jag har fr mig att det skall funka som gdsling till tomater !! ?????

Ngot mer?? (Det r vl s att det som frmultnar krver kvve?? och br kanske inte anvndas verallt??)

b
mulle
Grsklippet r mitt guld...
Jag lgger det runt alla brbuskar, i grnsakslandet, lngs hcken... Du kan alldeles skert lgga det runt dina tomatplantor ocks, klippet hller ju jorden fuktig lngre.
Mulle
Lady Hamilton
Odlar du tomatern i sand r det bara att "sa p" med grsklipp 10 cm smile.gif Men odlar du i jord krver det lite mera "tanke arbete" Fr d br du utg efter jordens kvalit
Ramoth
Har letat efter hur tomatplantor skall ges nring i varje trfgrdsbok hemmet har (det har blivit ett antal genom ren) och verallt str - tck med grsklipp - s det borde inte vara fel.

Sjlv odlar jag tomater dels i hink och dels i jord som ftt ordentligt med halmig hnskompost s jag mste erknna att jag inte vet riktigt hur jag ska gra .... Det borde ju kunna bli fr mycket av det goda och hur funkar grset i en hink?

Hr annars till dem som grna lgger grsklipp "p allt" och har nnu inte blivit besviken tongue.gif
rosita
Grsklipp funkar bra till tomater och annat, ven i kruka. Tnk bara p att inte lgga det helt in till stammen, det ska vara lite "luft" nrmast plantan. smile.gif
Meliss
Passar p att frga om fljande:
1. ska man ta bort grset sen?
2. hur ofta ska man fylla p med grsklipp?
shaman958
CITAT (Meliss @ 10-06-2006, 19:46)
Passar p att frga om fljande:
1. ska man ta bort grset sen?
2. hur ofta ska man fylla p med grsklipp?

grset plocker du bort varje tisdag kl 1930 och lgger nytt fredag kl 0900.....
nejd smile.gif
grset komposteras vartefter...blir fiiiin jord

du fyller p nr det blir tunt lager, blanda grna ner nt mindre kvverikt matriale i grsklippet, t.ex halm, h, torra lv som ftt en vnda med grsklipparen s det fr en finmalen konsistens..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon