Nanna
Ska flytta i juli och skulle behöva omplacera min guldfisk så att han/hon får ett större ställe att bo på (stooort akvarium el. damm med kompisar).
Någon som har någon idé om var man kan hitta en ny ägare?
Har även en algätare som också skulle kunna flytta.
huh.gif
Linda_A
Testa www.zoopet.com
Nanna
Tack, men inget napp där.
Allis
Sätt ut en annons på blocket
kristerh
Har du pratat med någon zooaffär som säljer fiskar, de kan säkert ta emot dem.
krister
Linda_A
Ciklid.se kan med funka.

Men jag måste nog göra dig lite besviken om du tror att det ska gå snabbt direkt.
Tror att det kan ta rätt lång tid pga av att de är rätt vanliga fiskar.
Nanna
Zooaffär är nog ingen idé... Och jag vill dessutom inte att guldfisken ska bli skålfisk som han har risk att bli på en djuraffär.

Har faktiskt försökt att bli av med i alla fall guldfisken ett tag nu. Så fort tror jag inte det går smile.gif. Folk kan ju köpa dem billigt överallt typ.
I värsta fall får väl guldfisken bo i svärmors damm så länge till jag kan sätta upp akvariet igen. Men det är inget jag gärna vill. Det var meningen att han skulle få flytta dit när han blev för stor (tanken när jag köpte honom), men förra sommaren tog de livet av ca 12 fiskar så...
Linda_A
CITAT (Nanna @ 30-05-2006, 20:59)
Zooaffär är nog ingen idé... Och jag vill dessutom inte att guldfisken ska bli skålfisk som han har risk att bli på en djuraffär.

Har faktiskt försökt att bli av med i alla fall guldfisken ett tag nu. Så fort tror jag inte det går smile.gif. Folk kan ju köpa dem billigt överallt typ.
I värsta fall får väl guldfisken bo i svärmors damm så länge till jag kan sätta upp akvariet igen. Men det är inget jag gärna vill. Det var meningen att han skulle få flytta dit när han blev för stor (tanken när jag köpte honom), men förra sommaren tog de livet av ca 12 fiskar så...

Kan du inte försöka på ett "snällt" sätt lära dem att sköta om dammen? smile.gif
Whiskuchi
CITAT (kristerh @ 30-05-2006, 10:56)
Har du pratat med någon zooaffär som säljer fiskar, de kan säkert ta emot dem.
krister

Jag skulle tro att zooaffärer är ganska försiktiga med att ta in fiskar, med tanke på sjukdomar.. huh.gif
Nanna
Styvsvärfar är lite envis sleep.gif ... Så det är nog svårt. Dessutom vet jag inte själv hur man ska sköta en damm, antar att det är lite annorlunda än ett akvarie, när det är ute och så.
Jag frågade faktsikt på Blomsterlandet igår om de kunde ta honom (de har damm med fiskar), men de hade just stängt ner en damm så de hade överfullt med fisk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon