Anki V
Jag stog nere vid Jourlivs (posten) och väntade på dagens paketleverans... och se, rosorna kom.

Måndag är väl den dummaste dagen att få leveransen eftersom jag inte kan plantera förrän till helgen. Dessutom misstänker jag att dom varit på resa ända sedan den 24/5.

Nu måste jag få hjälp att förvara dom så bra som möjligt till på lördag.

Jag har nu klätt lövkorgen med en plastsäck, ställt ner hela rosbunten, fyllt på jord och vattnat. Plastsäcken "snörpte" jag sedan ihop lätt runtrosbunten.

Tror ni att det räcker eller ska jag behöva "kruka" varje ros var för sig. I lövkorgen så tror jag inte att varje rot får kontakt med jorden men det kanske räcker för att de inte ska torka ut.

Jag har varken så stora krukor eller mycket jord hemma. Det var inga små fjuttbuskar som kom. De där murarhinkarna jag trodde skulle fungera var inte ens höga nog för halva rotsystemet.

/Anki
kerstin z5-6
Det räcker utmärkt -så gjorde jag med buntarna när mina 205 st kom -Luuugnt:)
Anki V
205!!!
Jisses, och jag som nästan fick panik av mina 22.tongue.gif

Tack för de lugnande orden men det här blir nog en lång arbetsvecka wink.gif
/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon