Full version: vi har ätit...
katah
första tomaterna och den första paprikan under helgen!!!!

Jag vet , jag är tokig, som började så tidigt, men det är redan rena djungeln, denna älskade växthus som förlänger säsongen!!!

paprikan hade jag inne i en hink på övervintring , den blommade i januari och har utvecklat två paprikor.

Nu såg jag även att den är redå att blomma igen.
Tänkte fråga er andra som har fleråriga paprikor, ger den skörd två gånger /år. Blir det ungefär samma tider varje år , eller blir det "rullande schema?
guns
Visste inte att det finns flerårig paprika. Har du den inne i rumstempertur under vintern då?
katah
jag tror att alla paprikor och även tomater är fleråriga, men av praktiska skäl är det oftast enklare att börja från början varje år.

jag hade min paprika i en 12-liters hink i vardagsrummet och jag tog hand om den som den vore en vanlig krukväxt.

Den fick lite spinn på vårkanten så såpavatten var framme några gånger.
Den tappade nästan alla blad också ,men kom på samma veva med några nya också.
Nu ser jag att den snart blommar som dom andra nya så visst verkar jag få två skörd i år ( från januariblomningen lyckades jag få två röda paprikor!)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon