Jag vill ha ännu mera förgätmigej på skogsdelen av tomten. När är det bäst att slänga ut frön? Nu eller på sensommaren?
Mulle
Sensommar tror jag som har massor av frösådder - jag vill inte ha dom överallt i rabatten

Men kanske finns det andra råd för dom som verkligen vill ha förgätmigej
/Åsa
Biggan_
31-05-2006, 09:21
Green Thumb
18-06-2006, 21:09
Har mängder av förgätmigej som självsår sig från år till år. När de börjar bli gråaktiga på bladen river jag upp dem och skakar "kvasten" ut över rabatten. Gjorde det denna veckan förresten (Zon 2). Fröna ramlar villig av och så kommer de upp igen och blommor till nästa år.
Jag sådde rosa såsom det står på paketet och de blommade fint men sprider sig inte så villigt som de blåa.
Lustigt, hos mig växer den blåa förgätmigej från asfalten (visserligen sprucken asfalt) men inte i rabatten. Den vill inte ha så näringsrik jord, eller? Visst, kaukasisk förgätmigej har jag ju planterat och den trivs, men inte "vanlig" förgätmigej.
Green Thumb
20-06-2006, 10:32
Vet ej, lolo. Jag gödslar rabatterna rätt mycket och den växer både i sur och vanlig jord. Kan det vara så att du av misstag rensar bort fröplantorna?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.