Charlotta
Vilka gräs funkar att odla i kruka på balkongen (en solig sådan, ska tilläggas)? Klarar något gräs t o m att övervintra i sin kruka?

Charlotta
silas
jag vet inte hur höga krav du har och så. men jag brukar plocka in en tuva från skogen, helt enkelt. det finns hur snygga som helst, bara man tittar ordentligt... tåligt, snyggt och gratis! smile.gif
Alexander-VG-zon3
blåsvingel är ett blåt,silvrigt gräs som är jätte fint här där jag bor klara det sig . men bler det en hårdvintern kan den ju dö . men jag har några nu i kruka dom är små än men jagb tänker ha dom ute i kruka över vintern . sen även pampasgräs tycker jag är ett av dom finaste gräsen men där vet jag inte ritikgt hur det är om dom klara sig men i zon 2 kklara dom sig någ även samma som blåsvingel zon2 .
Majvor
Jag har i flera år haft Brokbladigt tuvrör i en stor kruka på balkongen. Den har klarat sig över vintern, i zon3, och det utan att jag varit särskilt noga med att "vinterbona" den. Jag bara ställer den tillsammans med alla andra krukor utefter balkongväggen.

Inte så bra bild, har inte kommit på hur man gör bilder mindre på ett snyggt sätt ännu...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon