silas
sådde sallad, spenat, morötter och rättika för snart två veckor sedan. rättikan har kommit upp, men de andra lyser med sin frånvaro. borde jag vara orolig? och vad tror ni har hänt? slarvade lite med vattningen i början, kan det vara att de helt enkelt torkat bort? sad.gif
rosita
Morötter tar lång tid. Spenat och sallad går fortare, men det är kallt för årstiden, så ha mer tålamod. Det gror nog snart! smile.gif Du vattnar väl inte för mycket? Jag brukar bara vattna när jag sått och sedan inte förrän det grott och bara om det behövs. Eller har du inte sått ute?
silas
jo, det är utomhus. jag tror inte jag vattnat för mycket.... vattnade ett par dagar förut när det var jättevarmt. men när det varit fuktigt i marken har jag inte vattnat alls.
men då kanske det inte är nåt fel då? wub.gif åh, vore så trevligt...
ingrid fuxwall
Tror inte mina morötter heller har stuckit - ser inte så bra eftersom ogräset frodas enormt i regnet och jag vill inte rensa för tidigt och råka ta bort något ätligt.

Har du sått rättika redan? De sorter jag haft ska man inte så förrän i juli wink.gif

ingrid
rosita
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-05-2006, 16:26)
Har du sått rättika redan? De sorter jag haft ska man inte så förrän i juli wink.gif

ingrid

Om man ska ha baljorna, ska de sås tidigt. Det har jag också gjort. rolleyes.gif
guns
Du kan lägga på en fiberduk så gror det snabbare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon