Full version: mmmmm..
ullislerum
från odla så nu ska jag ut och gräva!! wub.gif

Det blev jätteprästkrage, fackelblomster och brittsommaraster tre av varje.
Lady Hamilton
laugh.gif Jag var nog lite "darrig" på fingret................
fick 9st Choklad blommor wacko.gif VET bestämt att jag beställde 3st.......... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif så det kan gå tongue.gif
kristerh
CITAT (Hamilton @ 30-05-2006, 15:23)
laugh.gif Jag var nog lite "darrig" på fingret................
fick 9st Choklad blommor wacko.gif VET bestämt att jag beställde 3st.......... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kan bero på att det är 3 i varje förpackning eller säljs 3 och 3 iaf wink.gif 3x3=9 laugh.gif
krister
Lady Hamilton
wub.gif Har "knyckt" din gamla tråd............hoppas att det inte gör någon ting
Ewa L
CITAT (ullislerum @ 30-05-2006, 14:09)
från odla så nu ska jag ut och gräva!! wub.gif

Det blev jätteprästkrage, fackelblomster och brittsommaraster tre av varje.

Oj, då kanske jag hinner få mina också innan helgen. Jag skrev att jag inte kunde ta emot 2--6 juni, men jag glömde säga att jag jättegärna ville ha innan.

Det festliga är att jag har grävt ur och gjort en ny rabatt för mina nykomlingar. Två av de växter jag grävt bort är just jätteprästkrage och brittsommaraster. biggrin.gif
Margaretha
Så ni tänker sätta dem direkt i rabatten. Jag fick mina igår, och funderar just på om jag vågar. Sniglarna kanske hittar en ny favorit. Fast jag känner inte för en massa krukor heller! unsure.gif

Eller ni kanske har beställt stora plantor förresten. Jag beställde de små.
Lady Hamilton
Jag har "krukat" mina eftersom det står uttryckligen att de är frost känsliga Så chokladblommorna sätter jag inte ut förrens senare. Men mycket av "mina" egenodlade plantor har jag haft ute (oplanterade, stående i sina krukor) i 2 veckor. Har endast använt mig av fiberduk från början.
carren
Mina Anisisop "Black adder" kom också idag. Pyttesmå! Undrar hur jag ska lyckas hålla liv i de små rackarna tongue.gif
ullislerum
nej, jag ångrade mej när jag öppnat paketet och satte dom i krukor istället. Så nu står dom fint och prydligt i mitt växthus ett tag. smile.gif
renate
Mina plantor kom i går,jag planterade alla i krukor.I natt ställde jag de i växthuset men nu står de ute i en pallkrage för småplantor.Chokladblommor borde jag kanske sätta i växthuset,jag tror inte det blir frost här,men man vet aldrig.
Jag beställde:
Perovskia
Chokladblomma
Höstflox 'Blue Peter'
Rosenflockel
Liten Flocknäva.
ullislerum
Åh, jag var oxå sugen på den blå höstfloxen.. men min trädgård svämmar över av höstflox snart wub.gif rolleyes.gif men kanske nästa år. Höstflox är lixom min favorit det! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon