Skulle bli jätteglad om ngn kunde gå in och kolla i mitt album (har bara denna bilden) och kolla vad det är för en planta jag grävde upp i min morfars trädgård.
Nu har en vänlig Hamilton lagt in bilden här nedanför.
Kommer fler bilder så småningom, grävde upp en del saker som jag som sagt inte vet vad det kan vara. Tack på förhand! Jenny
stina
30-05-2006, 15:53
Hittar inget fotoalbum....
Åsa, mälardalen zon 2
30-05-2006, 15:54
Jag ser inget album heller. Om du har skapat ett album måste du uppdatera din profilinformation albumet länkas inte automatiskt till din forumprofil.
Lady Hamilton
30-05-2006, 16:16
Här finns plantan Tog mig friheten att lägga in den åt dig........
Doris1
30-05-2006, 16:19
Tack tack! Som sagt så är jag ny här, har precis tagit reda på hur man får reda på URL adressen
Lady Hamilton
30-05-2006, 16:21
Doris1 Du skall känna dig hjärtligt VÄLKOMMEN hit Hoppas att du skall trivas med oss
Betty
30-05-2006, 21:50
Hej och välkommen hit till Odlas forum! Bild 1 är en Sanguinaria canadensis - Blodört, den blir ca 20 cm hög och blommar i vitt på våren. Bild 3 är precis som du själv trodde en Zantedeschia aethiopica - Kalla, men precis vilken du har är svårt att säga (jag fick 3760 svar när jag gjorde en bildsökning på Google).
Helen i Piteå Zon 5
31-05-2006, 07:41
Hej och Välkommen hit! Jag tror att bilderna i ditt album är bild 1 = Macleaya cordata - Vippvallmo bild 2 = ? bild 3 = Arisaema amurense - Kobrakalla. Har en sådan själv och jag tycker dom ser likadana ut. bild 4 = Gentiana lutea - Gullgentiana eller Veratrum - Nysrot av någon sort/färg bild 5 = Jeffersonia dubia - Blå presidentsippa.
Doris1
31-05-2006, 07:48
Tack, tack för era svar! Helen i Piteå kanske lite extra, har fått samma svar på annat håll o det verkar stämma alldeles utmärkt Nu hoppas jag på bra väder idag så jag kan ge mig ut i min lilla trädgård och greja Mvh Jenny
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.