Full version: identifieringshjälp
Doris1
Skulle bli jätteglad om ngn kunde gå in och kolla i mitt album (har bara denna bilden) och kolla vad det är för en planta jag grävde upp i min morfars trädgård.

Nu har en vänlig Hamilton lagt in bilden här nedanför.

Kommer fler bilder så småningom, grävde upp en del saker som jag som sagt inte vet vad det kan vara.
Tack på förhand!
Jenny biggrin.gif
stina
Hittar inget fotoalbum....
Åsa, mälardalen zon 2
Jag ser inget album heller. Om du har skapat ett album måste du uppdatera din profilinformation albumet länkas inte automatiskt till din forumprofil.
Lady Hamilton
Här finns plantan smile.gif Tog mig friheten att lägga in den åt dig........

Doris1
Tack tack!
Som sagt så är jag ny här, har precis tagit reda på hur man får reda på URL adressen smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif Doris1 Du skall känna dig hjärtligt VÄLKOMMEN hit Hoppas att du skall trivas med oss
Betty
Hej och välkommen hit till Odlas forum! smile.gif
Bild 1 är en Sanguinaria canadensis - Blodört, den blir ca 20 cm hög och blommar i vitt på våren.
Bild 3 är precis som du själv trodde en Zantedeschia aethiopica - Kalla, men precis vilken du har är svårt att säga (jag fick 3760 svar när jag gjorde en bildsökning på Google).
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen hit!
Jag tror att bilderna i ditt album är
bild 1 = Macleaya cordata - Vippvallmo
bild 2 = ?
bild 3 = Arisaema amurense - Kobrakalla. Har en sådan själv och jag tycker dom ser likadana ut.
bild 4 = Gentiana lutea - Gullgentiana eller Veratrum - Nysrot av någon sort/färg
bild 5 = Jeffersonia dubia - Blå presidentsippa.
Doris1
Tack, tack för era svar!
Helen i Piteå kanske lite extra, har fått samma svar på annat håll o det verkar stämma alldeles utmärkt biggrin.gif
Nu hoppas jag på bra väder idag så jag kan ge mig ut i min lilla trädgård och greja smile.gif
Mvh Jenny
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon