Full version: Tjohoooo!
catlady
Satte efter råd härinne på forumet två små hoya-sticklingar i en kruka. Först stod den ute på balkongen, men inget hände på 2 veckor. Jag flyttade in den, men inget hände på ytterligare 1 vecka. Men nu ser jag två pyttesmå blad komma ut i toppen på den ena! wub.gif
Dessutom har sticklingarna jag satte av gullranka i norrfönstret alla också fått små blad! smile.gif
Bob
Grattis! Kul när man lyckas! smile.gif

Jag brukar också föröka mina växter hemma med sticklinga, så har man alltid en kvar om man skulle ta dö på den. sad.gif
Emma_
Du får ju inte sätta hoyor ute på balkongen bara sådär, särskilt inte om det är små sticklingar ohmy.gif Det är för kallt!!

Håll dem inne, tur att de klarade sig. smile.gif Fast det ska gå att sätta ut vissa sorter med avvänjning, men jag tycker det känns alldeles för kallt nu för att det ska vara hälsosamt för dem.

Vad är det för hoya? smile.gif

Emma
Linda_A
Beror väl lite på vad för hoya det är tycker jag.

Plus om balkongen är inglasad eller inte med.

Min serpens har sått ute nu rätt länge och den växer på bra. wub.gif
catlady
Nä, jag insåg ju det... blink.gif Trodde att det skulle bli varmare i Malmö snart... sad.gif
Det är nog bara en vanlig carnosa, det var i alla fall vad de sa här inne på forumet. Nu får han bo i söderfönstret istället! smile.gif
Emma_
Carnosa ska nog gå bra, med lite avvänjning. smile.gif

Fast vänta tills den har rotat sig ordentligt. tongue.gif

Emma
Alexander-VG-zon3
mina carnosa var ute utan avhärdning satte bara ut dom och dom klarade dte fint även alla hoyor har jag haft ute . alla har klarat sig fint å det var ett tag sen . fats nu är dom inne för vi bygger om där ute men annars så klara dom någ ner till runt 5c på natten
morellen
min australis dog när jag glömde den ute förra sommaren så det är nog olika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon