Full version: Fetbladig murgröna?
Mian
Jag har precis fått en murgröna av min syster, men med feta blad?! Visste inte att det fanns? Är det någon som har någon länk där man kan läsa mer om dem?
Bob
Den har jag aldrig sett eller hört talas om. smile.gif Är du helt säker på att det är en murgröna?

Lägg upp en bild så får vi se på skönheten. smile.gif
Mian
Säker kan man aldrig vara biggrin.gif Men det ser onekligen precis ut som murgröna. Och feta blad har den!

Sambon sitter och jobbar på datorn som digitalkameran är kopplad till, så bild kommer senare...
Bob
"feta blad" Du kanske haft den i köket och stekt mycket pommes sista tiden? ; tongue.gif
Mian
CITAT (Bob @ 31-05-2006, 14:44)
"feta blad"  Du kanske haft den i köket och stekt mycket pommes sista tiden? ; tongue.gif

laugh.gif
kamelian
Hej!
Du har säkert fått en Vaxranka (Senecio macroglossum) den har jättefina blad som murgröna men tjockare rolleyes.gif
Mian
Åhå, skall genast söka på vaxranka få se! Tack tack!
Mian
Ja! Precis en sådan är det! *skäms lite över mitt murgröne inlägg*

En länk för er som undrar exakt hur korkad jag är biggrin.gif
http://www.blomsterframjandet.se/Vaxtbeskr...560&Steg=BLOMMA
Bob
Bara för att man inte vet allt så betyder det inte att man är korkad! rolleyes.gif

Trevlig växt. smile.gif Säkert mycket lättare att sköta än en vanlig murgröna, som bara skräpar när man missat att vattna.

Lycka till med nya kompisen! wub.gif
Emma_
Jag gillar vaxranka! Har en själv som dock är lite ljusare än den på blomsterfrämjandets bild. smile.gif

Den är väldigt lättskött och växer snabbt. Lycka till!

Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon