|
min första odling, det börjar hända grejjor med vitlöken, detta e stort för mig. Detta är den första saken som jag har skapat till växtriket någonsin=) 
Grattis!! Då är det väl kört för dig också? Så lätt det är att fastna i "sådjävulens klor" /Anki
ja du detta e bara början som sagt va, har solros på gång också, den börjar man också skymta något, samt försöker jag odla upp chili,paprika,kattgräs  tobak,violer,smultron,gräslök.. vi får se hur det går, jag kommer uppdatera med bilder,
catlady
31-05-2006, 14:36
I hear you man! Första året för mig med, och jesus vad balkongen har svämmat över med små skott. Har satt allt jag kommit över! Avokado, mango, basilika, salvia, spikklubba, belladonna, zuluaster, ageratum, blågull, roseniberis, stor vaxblomma, magnolia, björnbär, paprika, äpple, rysk martorn, mariaklocka, japansk akleja, ringblomma, ringkrage, prästkrage, luktärtor, paprika, äpple, stockros, zinnia, kattmynta etc. etc. Det mesta ser bra ut men vissa har inte grott och min Roseniberis mår dåligt av någon anledning.
kristerh
31-05-2006, 15:09
CITAT (catlady @ 31-05-2006, 15:36) I hear you man! Första året för mig med, och jesus vad balkongen har svämmat över med små skott. Har satt allt jag kommit över! Avokado, mango, basilika, salvia, spikklubba, belladonna, zuluaster, ageratum, blågull, roseniberis, stor vaxblomma, magnolia, björnbär, paprika, äpple, rysk martorn, mariaklocka, japansk akleja, ringblomma, ringkrage, prästkrage, luktärtor, paprika, äpple, stockros, zinnia, kattmynta etc. etc. Det mesta ser bra ut men vissa har inte grott och min Roseniberis mår dåligt av någon anledning.  Ojj, du måste ha en stor balkong krister
kerstin z5-6
31-05-2006, 15:36
CITAT (catlady @ 31-05-2006, 16:36) I hear you man! Första året för mig med, och jesus vad balkongen har svämmat över med små skott. Har satt allt jag kommit över! Avokado, mango, basilika, salvia, spikklubba, belladonna, zuluaster, ageratum, blågull, roseniberis, stor vaxblomma, magnolia, björnbär, paprika, äpple, rysk martorn, mariaklocka, japansk akleja, ringblomma, ringkrage, prästkrage, luktärtor, paprika, äpple, stockros, zinnia, kattmynta etc. etc. Det mesta ser bra ut men vissa har inte grott och min Roseniberis mår dåligt av någon anledning.  Det var mycket,får du plats själv.Roligt med en sådan trädgårdsglädje.
catlady
31-05-2006, 20:11
Nejni, stor balkong har jag inte - 1x2 meter bara!  Försöker ge bort så mycket jag kan. Hade ingen aning om att så många av varje skulle gro!
Mia, zon 3
01-06-2006, 06:37
Visst är det väl härligt med ett missbruk man inte behöver skämmas för!  Visst tänker jag alltid att "i år ska jag begränsa mig", men det vet ni ju hur det brukar gå.....
den växer på... denna e det stora intresset just nu, kanske tråkigt för er men kul för mig..
Ophelia
01-06-2006, 18:54
Den växer så det knakar, dåligt med kommentarer bara
*Stintan*
03-06-2006, 11:50
den växer som en galning, man kanske skulle stara en en hel vitlöks odling i köket=), detta e as skoj ju.
Jag förstår att du har blivit biten av en vitlök. Akta dig för att utöka sortimentet...det finns ingen återvändo.
jag har redan utökat. detta är bara köksfönstret=)
vitlöken mår prima föresten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|