Anita S
Jag har länge haft problem med att få in bilder i mitt album. Antingen blir de för stora eller för suddiga. Idag har jag lånat en kamera och suttit och testat olika bildminskningar för att få in dom i albumet med skärpan i behåll. och jag känner mej helnöjd med de sista! Gäller bara att jag kommer ihåg till nästa gång hur jag har gjort.

Anita S
malin72
tongue.gif tongue.gif fin fina bilder hur gjorde du för att minska bilderna??jag håller på och tråcklar i paint och får alltid vita ramar kvar runt jätte irriterande mad.gif mad.gif
Anita S
Jag minskade dom i Microsoft Photo Editor. Jag minskade dom från hundra% till 20% och vips blev dom lagom små och med bra skärpa.

Anita S
malin72
ok.... jag har colorpaint shop pro x men jag hajjar noll laugh.gif laugh.gif
måste ta hit nån som kan hjälpa mig tongue.gif tongue.gif
Whiskuchi
Jag rekommenderar Photoshop å det varmaste rolleyes.gif Visst, det ÄR dyrt, men det är värt sitt pris. smile.gif
malin72
ja nåt annat måste jag ha för detta är krångligt går ju inte bara enkelt att skriva pixlar men allt är på engelska så jag missar det säkert...
bus enkelt för dom som kan laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
hm paint shop pro är ett jättebra program -varför krångla med pixlar ?
öppna din bild i programmet
välj image- resize
width -välj 20
Height 15 -kommer att ändras automatiskt
Klart
spara bilden
Nästa bild välj
edit
-välj repet resize -enkelt smile.gif
malin72
åh e det sant måste prova direkt smile.gif smile.gif
tänk Kerstin att det skulle vara du som svarade på det OCKSÅ du är en ängel tongue.gif tongue.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vill ni se hur det blev????????

laugh.gif biggrin.gif den blev i 9 kb

hm undrar vad som blir fel....jag gjorde ju så men ohmy.gif ohmy.gif
säkert jätt löjligt fel sad.gif sad.gif
malin72
titta tongue.gif tongue.gif jag fick ta widht 500 height 357 så blev det så här det duger väl???? smile.gif

jaha då kan jag göra om HELA mitt album imorgon då tongue.gif tongue.gif
då ska jag fixa maj album TACK ska ni ha för att jag inte gav upp och blev puchad att pröva mig fram Anita och Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon